środa, 26 listopada 2014

   "Najtrudniej zacząć, a potem jakoś leci" jak mówi mądrość ludowa. Jest w tym dużo racji. Od pół godziny siedzę i kombinuję jak rozpocząć mój pierwszy, samodzielny, publiczny tekst. Chyba najlepiej od wstępu, a więc krótko opowiem o czym będzie ten blog.
   Koniec roku 2013 i początek 2014 spędziłem na pokładzie rejsowca pracując w room service jako Buffet Steward. Pływając po morzach i oceanach, od portu Pireus w Grecji, do Sydney w Australii codziennie pisałem pamiętnik. Zapisywałem w nim najciekawsze wydarzenia każdego kolejnego dnia, moje przemyślenia, obserwacje i przygody. Przez pół roku żeglugi udało mi się spisać mnóstwo materiału, który to rękopis, za namowami przyjaciół, po drobnej redakcji, postanowiłem teraz udostępnić w wersji cyfrowej w postaci tego oto bloga.
   Dla tych z was, którzy myślą o pracy na statkach będzie to doskonały przewodnik po okrętowym życiu. Zobaczycie jak mieszkanie w ciasnej kajucie wygląda od podszewki i będziecie mogli zastanowić się dwa razy, czy rzeczywiście jesteście na to gotowi. Dla wszystkich innych będzie to opowieść pełna humoru, przygód i zabawy. Okazja do obejrzenia połowy naszej planety moim okiem, przeżycia wraz ze mną wspaniałych chwil po raz wtóry, poznania niesamowitych osób ale także refleksji nad tym, jak traktujemy innych ludzi.
   Szczególny ukłon ode mnie w stronę wszystkich Filipino codziennie borykającymi się z wyzyskiem ze strony armatora, jak i gości tego pływającego hotelu i codziennie walczących o zapewnienie bytu swoim wielodzietnym rodzinom czekającym na ich powrót do domu.
   Mam nadzieję, że uda mi się oddać wiernie wszystkie przeżycia związane z tą niecodzienną pracą. Liczę, że zainteresuję kilka osób tą grafomanią, którą będę się starał tu uprawiać. Chcę rozwijać moje pisarskie zapędy zabierając was w tą niesamowitą podróż.
Życzę miłej lektury, Ahoy!


Wszystkie wydarzenia są oparte na faktach, jednak pozwolę sobie na pewną dozę fikcji literackiej.

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna